Mar 25, 2009

Bubur Orang Demam



Salam!

Sekarang ni rata² orang ramai telah terkena jangkitan demam, yang paling ketara demam tonsil.. Yang sakit tekak tue... Yg rasa perit atau sakit bila nak menelan, even air liur sendiri. Apa ubatnya? ekekek.. Ann bukannyer doktor pun nak memandai citer pasal penyakit neh, kita tukar tajuk citer kepada tajuk sebenar.

Citer bubur.. gambar kat atas tu adalah gambar sebenar, bukannye gambar hiasan. Ada orang kat sebelah nie, mengadu sakit tekak.. Biler tgk dia makan pun kesian.. Terseksa sbb susah nak menelan. So, ann pun terpanggil untuk menyediakan bubur, bubur khas utk org demam.

Caner nak wat bubur nie.. Senang jer.. Resepi asal bulih godek kat sini, yang bawah ni resepi suka-hati ku:
Basuh beras.. Buh air-lebih dari yang biasa kita masak nasi..
Campak isi ayam.. Tunggu nasi kembang..
Campak lobak merah yg dipotong dadu.. tambah air jika nmpk air dah surut..
Tambah garam.. Tunggu hingga masak..
Terus boleh di hidang..- dgn bawang goreng, ikan masin, lobak masin atau apa² jer yg anda suker.

Selamat Mencuba!


off topic jap.. ingat tak entry lepas ann ada citer pasal tips perniagaan org cina... ni ann nak sambung sket lg.. tp ni bukannyer tip diorg lagi, tp dari buah fikiran ann sendiri.. entah bulih pakai ke tidak, cubalah renung²kan.. Dewasakini, perniagaan yg diceburi adalah perniagaan tanpa sempadan, iaitu perniagaan secara online. Maka oleh sebab yang demikian, tips jgn berniaga bende yang sama di tmpt yang sama tak berapa bulih nak pakai.. sbb.. ermm.. mesti u boleh baca kan apa yg dlm fikiran ann nie.. hehe.. malas dah nak menaip sbnrnyer... bai.

2 orang berani komen:

sUfIgIrLzzzz said... [Reply]

mcm bes jer bubur yg ann wat tuh..sufi baru jer baik dr demam..huhu...

ann said... [Reply]

mesti arr best.. gugu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...