Dec 12, 2011

Sate Baung



Chop!

Ada yang terliur?

Oke! Ini sate yang dibeli dari kedai yang diberi nama Sate Baung. Sate baung ini memang femes di Kota Bharu dan kawasan sekitarnya di suatu waktu dulu.. Seingat Ann tiap2 kali hari raya, kakak ku mesti order ini sate. Tapi ini cerita 2-3 tahun lepas kot.. Dah lupa pulak.

Sekarang sate ini telah membuka sayap sampai ke bangi. Nampaknye still famous kot. So, minggu lepas nak lah merasa jugak sate ni. Ternyata rasanya kurang menyengat daripada sate2 lain yang berada di sekitar kajang. Terkena pulak hari tu kitorang makan sate ayam nyer kurang masak. Daripada pemerhatian, petang itu diorang baru jer panaskan bara. Tempoh membakar pulak macam cepat jer.. Hasilnyer.. daging ayam tak berapa masak. Hu-hu.. Pelik, daging lembunye oke pulak.

Kuahnya pun macam sedikit cair. Mungkin hari itu tidak menyebelahi kami. Harganya pun lebih kurang sama macam sate lain. 70 sen secucuk.

3 orang berani komen:

Cik Misstree said... [Reply]

As-Salam. Dah lama tak makan sate, tak tahu pulak harga satu dah naik harga. Dulu 0.60 sen secucuk sekarang dah 0.70 sen secucuk.

Mizz Aiza said... [Reply]

Salam.. Sedapnya sate.. Dah lama tak makan..

Muara said... [Reply]

ini menyentuh halaman kg hamba... baung tu jgn sebut banyak kali nanti teringat pula hamba kepada kg halaman!

tapi baung kat kajang tak tahulah macam mana... tak cuba lagi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...